Monitorizarea/ evaluarea procesului educațional



Instituția Publică Liceul Teoretic „Traian”

PROCESUL DE ATESTARE A CADRELOR DIDACTICE

anul de studii 2023-2024

 

Procesul de atestare, în sine, pune în evidență profesionalismul, calitatea procesului educațional și integritatea cadrului didactic. Aceasta reprezintă o formă de instruire continuă, de aspirație și de avansare în cariera didactică.

 

Atestarea cadrelor didactice este un proces reglementat prin lege și are ca scop confirmarea sau conferirea gradelor didactice doi, unu și superior.

 

Argumente PRO-atestare

  • Stimulează progresul profesional. Atestarea oferă cadrelor didactice o motivație pentru a se autodepăși și a-și perfecționa abilitățile pedagogice.
  • Recunoaște performanța. Conferirea gradelor didactice recompensează meritele cadrelor didactice cu experiență și rezultate deosebite.
  • Contribuie la creșterea calității educației. Un corp profesoral bine pregătit și motivat conduce la o educație de calitate pentru elevi.

 

Obiectivele atestării cadrelor didactice sunt:

  • asigurarea/promovarea prestigiului profesiei de pedagog;
  • stabilirea nivelului de competență profesională în conformitate cu standardele profesionale;
  • crearea cadrului motivațional pentru dezvoltarea profesională, pentru realizarea maximă a potențialului intelectual și creativ al acestora;
  • creșterea responsabilității față de propria carieră pedagogică;
  • formarea competențelor de reflecție și autoevaluare;
  • motivarea pentru performanțe în procesul educațional;
  • asigurarea protecției sociale prin stabilirea concordanței între calitatea serviciilor educaționale prestate și retribuirea muncii acestora.

 

Atestarea cadrelor didactice și în anul curent de studii s-a realizat prin „REGULAMENTUL de atestare a cadrelor didactice din învățământul general, profesional tehnic și din cadrul structurilor de asistență psihopedagogică”, aprobat prin ordinul MECC nr. 1091/2020. Prevederile lui stipulează prompt obligaţiunile şi responsabilităţile cadrelor didactice supuse atestării în munca cotidiană la clasă și în afara ei.

 

Comisia de evaluare și atestare a fost aprobată prin ordinul intern nr. 236-ab  din 14.09.2023, cu următoarea componență:

  1. Gogu Tatiana – directoarea instituției, președinta comisiei;
  2. Usatîi Nadejda – membru;
  3. Ruban Andela – membru;
  4. Chiriac Ina- membru;
  5. Știrbu Minodora – membru;
  6. Balacan Olesea – membru;
  7. Panaiot Zinaida – membru/ Președintele Comitetului Sindical.

 

Au solicitat a fi atestați în anul curent de studii următoarele cadre didactice:

Conferire grad didactic doi:

  • Chiriac Ion – profesor, educația tehnologică;
  • Tabaranu Tatiana-Andreea – profesoară, istoria românilor și universală/ educație pentru societate;
  • Trelea Tatiana – profesoară, educație pentru societate;

Confirmare grad didactic doi:

  • Zagribenîi Viorica – învăţătoare;
  • Istrati Aliona – profesoară, educația fizică;
  • Carp Ala – învățătoare, art. 131(3)CE;
  • Boboc Constantin – profesor, educația fizică, art. 131(3)CE;

Conferire grad didactic unu:

  • Batrîn Rodica –  profesoară, limba şi literatura română;
  • Trelea Tatiana Tatiana – profesoară, istoria românilor și universală;
  • Meradji Rodica – învățătoare, art. 131(3)CE.

 

Membrii comisiei de evaluare și atestare internă au evaluat activitatea didactică a fiecărui profesor și a examinat cu meticulozitate materialele aferente procesului de atestare, inclusiv fișele integrate de evaluare a activităților curriculare și extracurriculare, prin acumularea și analiza informațiilor privind calitatea, eficiența activității cadrelor didactice și deontologia profesională a acestora. Au verificat fișa de atestare a cadrelor didactice în vederea recunoașterii creditelor profesionale accumulate. Au elaborat proba STUDIU DE CAZ evaluând, în baza ei cadrele care au solicitat confirmarea gradului didactic doi în ședința Consiliului Profesoral din 21 februarie 2024.

 

Solicitanții de grade didactice au convins membrii comisiei de evaluare și atestare prin prezentarea materialelor convingătoare, drept rezultat al muncii pedagogice în ultimii 5 ani, demonstrând că sunt bine pregătiți şi merită de a li se oferi gradul didactic.

 

Astfel, atestarea cadrelor didactice rămâne în continuare un proces complex.

 

Odată cu avansarea în carieră prin obţinerea gradului didactic, responsabilitatea faţă de copii e mai mare şi grație atingerii unui alt nivel profesional actorii educaţionali îşi formează direcţii de perspectivă pentru următorii cinci ani. Cât mai calificaţi pedagogi vom avea în instituție, cu atât elevii vor avea o pregătire eficientă pentru viaţă. Prestigiul instituţiei de învăţământ e axat pe activităţile didactice în lucrul cu elevii. Pregătirea zilnică a elevilor asigură implicare activă în prosperarea Ţării. Instituţia de învăţământ e oglinda în care se reflectă societatea.

 

 

Nadejda Usatîi-director adjunct,
responsabilă de procesul de atestare

 

SEGVENȚE DIN CADRUL  ORELOR PUBLICE , ATESTARE 2024

 

SEGVENȚE  DIN CADRUL CONSILIULUI PROFESORAL DIN  21.02.2024